Menu
01 439 73 76
  • Budgetprijzen gegarandeerd

  • Grootste voorraad van België

  • Tot 5 jaar garantie

  • Duurzame LED oplossingen

Retourneren

Hoe stuur ik producten retour? (Geldt ook voor kapotte en beschadigde artikelen)

Wij vinden het erg belangrijk dat alles naar wens is wanneer je bij Budgetlight een aankoop doet. Dit is bijvoorbeeld niet het geval wanneer je een kapot of beschadigd product van ons hebt ontvangen. Indien je niet tevreden bent over één of meerdere aangekochte producten, dan kun je deze tot 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. Dat doe je heel simpel en snel via onderstaand formulier. Ben je jouw inlognaam of wachtwoord vergeten? Geen Nood! Inloggen is ook mogelijk door de informatie over jouw bestelling in de tweede kolom in te voeren.

Onderaan deze pagina vind je de meest gestelde vragen over het terugsturen van een product en ons retourbeleid.

 


 

Hoe stuur ik een product retour bij Budgetlight?

Binnen 14 dagen na de ontvangst van je bestelling kun je producten aan ons retourneren. Dit kan op twee manieren. Volg onderstaande vijf stappen op je persoonlijke account of vul alle benodigde gegevens in op bovenstaand formulier.

1. Log in op je persoonlijke account en ga vervolgens naar ‘Mijn retouraanvragen’
2. Klik op ‘Creëer een nieuwe retouraanvraag', selecteer de betreffende order en klik op 'ga verder'
3. Voer het aantal producten in dat je wilt retourneren / vervangen en klik daarna op 'ga verder'
4. Selecteer vervolgens de reden van retournering / vervanging en of je de voorkeur geeft aan een terugbetaling of het opnieuw ontvangen van het product.
5. Is er een product kapot / defect geleverd? Upload dan een duidelijke foto van de betreffende schade om je aanvraag te voltooien.

Zodra je verzoek is ingediend en goedgekeurd, ontvang je van ons een e-mail met meer informatie over de afhandeling. Print ook altijd het retourformulier uit en voeg deze toe aan het pakket dat je aan ons gaat versturen.

 

Waar kan ik de status van mijn retour terugvinden?

Je kunt de status van je retourzending op elk moment controleren via je persoonlijke account. Zodra een retouraanvraag is bevestigd of gewijzigd, ontvang je van ons altijd een update per e-mail.

 

Wat is het retourbeleid van Budgetlight?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je een retouraanvraag indienen. Dit kan op twee manieren. Via je persoonlijke account of via het formulier bovenaan deze pagina. Bij het terugsturen van producten gelden de volgende richtlijnen:

  • Alle producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
  • Alle producten moeten in de originele verpakking zitten.
  • Alle producten moeten op het retourformulier worden vermeld, anders kunnen wij je retouraanvraag niet in behandeling nemen.
  • Alle producten moeten veilig worden geretourneerd om schade tijdens het transport te voorkomen, samen met alle productstickers en de gebruikershandleiding.

Stuur niet zomaar producten retour. Dit kan alleen wanneer je van ons een e-mail hebt ontvangen met een pakbon voor de te retourneren producten.

 

Is het mogelijk om twee bestellingen tegelijk te retourneren?

Ja, het is mogelijk om twee bestellingen tegelijk te retourneren. Let erop dat je voor elke bestelling een retourbon nodig hebt. Je ontvangt een retourbon door een retour aan te vragen. Wil je twee bestellingen in dezelfde doos aan ons retourneren? Dan is het ook belangrijk dat je beide bestellingen duidelijk in de doos scheidt en elk retourlabel aan elke bestelling bevestigt. Zo kunnen we jouw retourzending sneller en gemakkelijker afhandelen, zodra deze ons magazijn heeft bereikt.

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van producten?

Budgetlight vergoedt de kosten van een nieuwe zending indien er verkeerde producten zijn verstuurd, kapotte/defecte producten zijn verstuurd of wanneer je bestelling niet volledig is. Heb je vanwege een fout/vergissing van jezelf de verkeerde producten besteld? Dan ben je zelf aansprakelijk voor de kosten van een retourzending. Meer informatie hierover kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden voor particulieren en/of algemene voorwaarden voor zakelijke klanten.

 

Wat is het correcte retouradres?

Nadat je retouraanvraag door ons is goedgekeurd, ontvang je een e-mail met alle instructies en een retourbon met daarop het juiste retouradres. Pakketten die naar andere adressen dan ons magazijnadres worden verzonden, kunnen wij niet verwerken.